مرکز ترجمه و نشر بین الملل، متناسب با امکانات ، در صدد تحقق اهداف کلان زیر خواهد بود:
هدف کلان شماره1: ترویج و گسترش امر ترجمه و نشر منابع علوم دینی با رویکرد بین المللی
راهبرد:
- برنامه ریزی کوتاه و بلند مدت در راستای ترویج و گسترش ترجمه و نشر علوم دینی بین المللی و نظارت بر اجرای آن
- تدوین طرح های دوره های حضوری و غیر حضوری تربیت مترجم با محوریت مترجم علوم دینی
- تدوین طرح های پژوهشی در حیطه ترجمه علوم دینی
- تدوین دستور العمل ها و آیین نامه های مورد نیاز
- ایجاد تقویم اجرائی آموزشی با هدف نظم بخشی به فعالیت ها
- عرضه دستاوردها و توانایی ها از طریق نمایشگاه، گزارش، آمار و اطلاعات به روز و به موقع به مخاطبان و مسئولین
- فرهنگ سازی در سطح حوزه، دانشگاه، نهادها و سازمان ها جهت توسعه امر ترجمه و نشر علوم دینی بین المللی
- ایجاد بانک اطلاعات به روز و کامل و با رتبه بندی در ارتباط با مراکز ترجمه، مراکز نشر، کتاب های ترجمه شده علوم دینی، کتاب های قابل ترجمه، اساتید فن ترجمه، روش های ترجمه، کتاب ها و مقالات فن ترجمه.
- ارتباط و تعامل با مراکز، موسسات، مسئولین، مترجمین و نخبگان با هدف هم افزایی و هم اندیشی
- ایجاد کتابخانه تخصصی در حوزه ترجمه با تأکید بر ترجمه علوم دینی
- برقراری نظام مالی و بودجه نویسی دقیق، کارآمد و با درایت
- ایجاد سامانه ارتباطی، آموزشی و پژوهشی فعّال و به روز
هدف کلان شماره2: ترجمه و نشر اثار فاخر و مفید در حوزه علوم دینی با رویکرد بین المللی
راهبرد:
- ترجمه کتاب، پایان نامه و آثار مناسب حوزه علوم دینی به طور مستقل یا با همکاری دیگر مراکز و موسسات
- نشر آثار بین المللی اعم از کتاب، پایان نامه، مقاله با همکاری دیگر سازمان ها ومراکز نشر
- توجه به ظرفیت و توانایی های مغفول مانند نیروهای انسانی داوطلب و آثار منتشر نشده
- بانک اطلاعات مترجمین و به خصوص مترجمین متخصص در ترجمه علوم دینی
- بهره مندی از گروه های علمی، اجراییِ متخصص، کارآمد و فعّال
- بهره مندی از استعدادهای برتر حوزه و دانشگاه و دوره های آموزشی
- ایجاد سیستم نیاز سنجی و نظرسنجی در سطح داخل و خارج کشور
- بهره مندی از راهکارهای جدید انتشار آثار علمی مانند کتاب صوتی و کتاب الکترونیکی و…
هدف کلان شماره3: کسب جایگاه مرجعیت در ترجمه و نشر مباحث علوم دینی با رویکرد بین المللی
راهبرد:
تحقق هدف کلان شماره3، برآیند اجرای درست و مناسب دو هدف کلان شماره 1 و2 با تأکید بر رویکردها وراهبردهای زیر است:
- داشتن برنامه ریزی و سیاست گذاری کلان، بلند مدت و مرحله محور برای رسیدن به هدف
- داشتن گروه های علمی، اجرائی و نیروی انسانی قوی، کارآمد، متخصص و به روز
- نظارت و اشراف بر تحوّلات داخل و خارج کشور در حیطه مأموریت محوله
- حاکمیت نگاه بین المللی در کلان مجموعه و تعالی این نگاه از طریق آموزش و درک مستقیم
- امکانات سخت افزاری و نرم افزاری متناسب با اهداف بلند مدت بین المللی
- ارتباطات گسترده، مفید و هدفمند در سطوح مختلف
- قدرت رسانه ای ـ تبلیغاتی بالا و تأثیر گذار
- سامانه اطلاعاتی و گزارش دهی کامل و فراگیر